Koirankoppi on kooltaan jo sen verran iso, että perinteinen pakettilähetys ei enää toimi. Siksi Viksuli tarjoaa muiden vaihtoehtojen tilalle oman kuljetuspalvelun. Lue lisää, niin kerromme miten meidän oma kuljetus toimii.
Koska koirankoppi voi olla todella iso, on järkevää valita kuljetusmuodoksi rahti. Pelkkä paino koirankopilla voi olla kymmenistä kiloista reiluun sataan kiloon asti, mikä rajoittaa tiettyjen kuljetuspalveluiden käyttöä hinnan puolesta. Päätin siksi Postin rahtipalveluiden ohella, tarjota omaa kuljetuspalvelua kiinteällä hinnalla koko Suomen alueella. Tämä helpottaa tilauksien toimitusta sekä koirankoppien ja laavujen asennusta. Kerron tässä artikkelissa hieman miten oma Viksuli-rahtikuljetus toimii ja miten sinun asiakkaana kannattaa varautua kopin kuljetukseen.
Yleistä Viksuli kuljetuksesta
Kun aloitan viksuli koirankopin tai laavun rakentamisen ja suunnittelun, otan samalla huomioon myös kuljetuksen tuomat haasteet. Koppi- ja laavumallistoni on siis suunniteltu niin, että sen voi purkaa ja lastata yksinkin. Ennen tätä sovimme yhdessä tilaajan kanssa, mihin osoitteeseen ja milloin koppi tai laavu toimitetaan. Samalla käymme kanssasi keskustelun, millaiseen paikkaan olen koppia kuljettamassa.
Kuljetus pitää sisällään siis lähtöpäässä lastaamisen ja tilaajan päässä purkamisen. Tilaajan päässä purku tapahtuu yleensä asiakkaan kanssa sovittuun paikkaan, tai mikäli tilaaja on tilannut myös asennuspalvelun, asennamme kopin sinne mihin tilaaja sen haluaa. Asennuspalveluun kuuluu siis kopin alle tulevat harkot sekä kosteuden nousua kopin runkorakenteeseen ehkäisevät huopalevyt. Lisäksi asennamme mahdolliset tilatut lisätuotteet, kuten lämpöpatterin tai penturampin. Lisätuotteet ovat valittavissa tuotekortissa.
Kopille tai laavulle kannattaa varata paikka jonne kopin kanssa pääsee mahdollisimman helposti. Kopin alle tulee varata sepeliä tai muuta veden läpäisevää materiaalia, jonka päälle voidaan asennusharkot asettaa. Maa tulee tasoittaa ennen asennusta. Autan mielelläni asennuksen kanssa ja siksi tilausta tehdessäsi, voi ostaa asennusmateriaaleja ja asennuspalvelun. Palveluun ei kuitenkaan sisälly ns. lapiotyöt, eli maan käsittely ja tasoitus on tilaajan tehtävä itse.
Mahdolliset huomautukset ja asennustakuu
Kun asennus on valmis, tulee tilaajan hyväksyä työ, sillä asennuksesta emme voi antaa tämän kummempaa erillistä uusintakäyntiä ilman lisämaksua. Mikäli tilaaja ei ole kotona asennuksen aikana, tulee tilaajan tarkistaa työ kolmen päivän sisällä asennuksesta. Mikäli työssä on huomautettavaa, odotan kirjallista yhteydenottoa kolmen vuorokauden sisällä.
Hinnoittelu ja muut rahdin toimittajat
Viksuli rahdin summa on minulla kiinteä, 129€ ja se kattaa kuljetuksen koko suomen alueella, ellei muutoin ole mainittu.
Toisinaan ajan puitteissa, käytämme ulkopuolisia rahtiyhtiöitä ja kuljetusmuotoja (mikä on yleensä vaihtoehtona kun asennuspalvelua ei ole tilattu). Näitä käytettäessä, tilaajana on sinun vastuulla reklamoida mahdollisista rikkoontumisista tai vahingoista. Tämä on syytä tehdä sekä koppia tuovalle kuljettajalle, että meidän suuntaan. Muita rahtiyhtiöitä käytettäessä, on rahti kuljetusyhtiön vastuulla kuljetuksen ajan, joten he vastaavat myös omalta osaltaan rahdin ehjänä perille tulosta. Kuljetusyhtiö voi olla mikä tahansa suomessa toimiva yritys.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.10.2020 alkaen.
Viksuli puutyöt
Hallapurontie 35
62880 SÄÄKSVESI
+35840 964 2597
viksuli.puu@gmail.com
viksuli.fi
2986937-5
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti ja GPDR:n mukaisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mikäli tilauksesi sisältää sellaisia asioita joista lisätietojen pyytäminen on pakollista, koskien esimerkiksi Viksuli lämpöeristettyjen koirankoppien tai koiranlaavujen mittoja, asennusta tai rakennusvaiheessa tarvittavia tietoja, olemme teihin yhteydessä puhelimitse ja/tai sähköpostin välityksellä.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Viksuli koirankopit ja laavut yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Viksuli puutyöt
Hallapurontie 35
62880 SÄÄKSVESI
+35840 964 2597
viksuli.puu@gmail.com
viksuli.fi
2986937-5
Viksuli Koirankoppien ja koiranlaavujen toimituskulu (Viksuli-rahti) on aina kiinteä maksu. Muille Viksuli-verkkokaupan tuotteille voit valita muun toimitustavan ja tällöin toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Viksuli koirankoppien ja koiranlaavujen varastosaldo vaihtelee kysynnän mukaan ja tilattujen ominaisuuksien, värien ja mittojen mukaan. Olemme teihin yhteydessä toimitusaikataulusta ja mahdollisista viivästyksistä.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle. Käytämme pienissä lähetyksissä sekä kierrätettyjä, siistejä pahvilaatikoita ja pakkausmateriaaleja, että uusia materiaaleja.